Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Linda - 26 februari 2009 20:04

Har kommit till insikt sista tiden att man köper väldigt mycket onödigt som man inte behöver och som man kanske inte ens egentligen vill ha. De senaste månaderna när Tommy varit arbetslös har vi haft rätt taskigt med pengar. Jag har ju plockat ut så lite dagar på föräldrapenningen som möjligt, och hellre vänt på kronorna för att få det att gå ihop i slutet av månaden. Och nu när jag var in på internetbanken så ser jag vad få transaktioner det gjorts den sista tiden. De flesta är på matbutiker, och det bådar ju gott, för föda behöver man ju. Sen att det finns mycket annat man skulle kunna handla om man ville på IcaMaxi är ju en annan sak :-) På ett konstigt sätt kan jag känna att det varit bra att ha haft lite pengar. I vanliga fall kommer man ju hem med mycket mer än vad man tänkt shoppa från början, och varför gör man det? Varför är parkeringen på köpcentrum runtom i landet alltid full vid lönehelg och barnbidragsdagar? När blev folks strösta intresse att spendera, spendera, spendera?

Gäller verkligen "den som äger mest när man dör vinner" eller vad är det frågan om?

Nu har jag visserligen en last som kostar lite pengar, och det är att jag fullkomligen älskar att äta ute! Det är inte för att jag är för lat eller dålig på att laga mat, utan för att jag helt enkelt gillar det sociala. Jag gillar att kunna sitta och titta på männskor medan jag äter. Jag funderar och tänker och njuter bättre av maten då. Skulle jag sluta med det skulle jag säkert spara minst en tusenlapp i månaden eller mer, men just nu får det räcka med att dra ner på det.

Förutom imorgon då kanske. Om Tessan och jag kommer iväg till Bali garden vill säga ;P


Men idag har jag gjort nåt verkligen ekonomiskt. -Bakat bröd. Hur gott som helst, och superenkelt. Så lätt att jag ställt in mig på att göra det åtminstone en gång i veckan. Blir ju typ fyra limpor på ett mjölpaket, och mycket annat än mjöl är det ju inte som kostar av ingredienserna. Lite havregryn, linfrö och olja..


Nä, nu ska fröken ekonomi ta och förflytta sig till spisen och vällingkastrullen. Hör att en liten gojänta härhemma börjar bli trött. Trevlig kväll och glöm inte Criminal minds som är ikväll kl. 21.

Ovido - Quiz & Flashcards