Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Linda - 17 februari 2009 20:33

Idag har vi bara varit hemma. Förutom en liten stund på förmiddagen då vi var och hälsade på på dagiset (nej, jag tänker inte börja säga förskola) där Selma fått plats. Var mysigt men ganska litet. Fick spader när jag såg att det satt en skylt på dörren som varnade för magsjuka, kunde de inte sagt det innan vi kom dit?! Nu kommer jag inte kunna sova av rädsla för att drabbas av denna hemska sjukdom!

Var f.ö bara två 07:or som gick där. Resonerar de flesta som så att de ännu är för små för dagis när de är 1-1,5 år?


Provade en ny middagsrätt idag, fick idén av buffétidningen. Ugnspannkaka med rotfrukter och bacon. Var väldigt gott måste jag säga. Tycker om att prova nya maträtter. Gärna med kyckling :P Så om någon har nåt kalasgott recept, maila eller länka gärna det.


Stackars Selman är fortfarande dålig i magen. Världigt röd i rumpan nu, så nåt fel är det. Blev jätteledsen när jag skulle byta på henne, blir ju nästan som brännsår på lillrumpan hennes.


Hade glömt bvc-tiden denna gång också. Skulle varit där i onsdags. Fick skämmas när tanten ringde i morse. Fick en ny tid, kan ju vara kul att kolla längd och vikt på liten, och sen är det ett par saker jag vill fråga om. Inte för att jag har nåt större förtroende för dem, men fråga kan man ju.

Ikväll är det NCIS tror jag. Får kika på det i brist på annat. När ska det släppas några bra dvd? Såg en komedi med Will Farell som skulle komma i slutet av februari iaf. Måste ta och försöka mig på att ladda ner filmer istället så sparar man in nån hundralapp i månaden!

Ovido - Quiz & Flashcards