Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Linda - 14 februari 2009 21:13

hahaha. Kunde inte låta bli att skriva det där eftersom jag förstår att ni hoppades att det skulle handla om nåt annat än det i själva verket gör. Saken är den att jag tagit med mig datorn hit in till badrummet då Selma badar, och jag vill vara med henne och Tommy nu när det är alla hjärtans dag så mycket som det bara går. Så då är det lämpligast att sitta på toan när det ska bloggas. Har ju touchskärm på datorn, så ingen lös mus :)


Bara liten Semla har badat klart blir det välling. Sen soff-tid, var två sevärda filmer ikväll -the perfect man med "mr Big", och Bruce den allsmäktige med Jim Carrey. Bra att båda börjar 21.30 så missar man inte så mycket. Har fixat dip med morot och gurkstavar, samt en påse sourcream and onion-chips lördagen till ära.

Skippade medolifestivalen även ikväll. Eller såg faktiskt nu fem minuter när de visade en snutt av alla bidrag. Skrattade åt Lili o Sussie.. inga snygga frisyrer där direkt. Var hittade de igen de fågelskrämmorna i för gömma?


Hoppas ni får lite mys och romantik ikväll.

Av Linda - 14 februari 2009 14:55

Har äntligen fått lite romantik på alla hjärtans dag iår! Har surat och puttrat denna dag i flera år över att jag har en så tråkigt oromantisk sambo, så tro att jag blev glad idag när han kom hem med världens finaste rosor! :P Hade även sett ut ett smycke i Guldfynd-bladet som jag ville ha. Tro nu inte att det är en av de där 10.000:-kronors ringarna jag suktat över, utan en enkel rosa-bandet-pin med små stenar i. Letade i flera butiker efter det förra året men då var det slut överallt, men iår fick jag det. Så nu behöver jag inte gå och vara tvär och sur hela kvällen, kan lägga tid och energi på annat :-)


Har haft svärföräldrarna på besök idag. En kort visit men ändå. Selma fick en liten present på alla hjärtans dag av dem -ett elektriskt piano. Tycker nästan att hon är lite för liten för det, men det blir väl en sån där grej hon får använda när man sitter med henne. Har diskat och röjt upp lite medan lillan sover middag. Sen blir det väl till att börja med maten. Tror inte det blir nån middag ute idag, det gjorde vi igår istället så vi undvek all trängsel just idag.

Hade tänkt kommit oss iväg till Hemlingby och tagit en promenad med vagnen och tittat på djuren de har däruppe, men blev ändrade planer när vi fick främmande. Får ta det imorgon istället om det är passande väder.

Nä, nu vidare till matlagning. Ha en mysig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards