Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Jag ser ljuset

Av Linda - 21 februari 2009 21:21

Känner mig pigg och på g fast det börjar bli kvällen. Vi har alla tre haft en dag då vi varit på bra humör hela dagen och det mesta hittills flytit på lätt. Vi har haft trevligt besök x2, och det mina vänner är värt mycket! Jag älskar att få besök! Alla är välkomna hit ;-) Nä, det var att ta i, men de vi känner får komma såväl anmälda som oanmälda. Jag struntar blankt i om vi för tillfället har saker runt hela golvet och ostädat, tycker ändå alltid det är fantastiskt kul att få besök. Först ut blev en ganska kort visit, men Selman sken upp som en sol när Therese och Emelie plötsligt stod i dörren :) Det gjorde att det blev en lite senare tupplur för lillan idag, men det är ju helg så strunt samma om det blir senare kväll resonerar jag. Sen efter middagen kom Tommys bror och hans sambo hit. Jag var lite orolig eftersom jag inte träffat Britt-Inger som hon heter, sen hon miste barnbarnet tragiskt för tre månader sedan. Men det gick bra. Jag kände att jag ville och var tvungen att säga något om det, annar skulle det känts som man inte brydde sig, men som tur är har jag lätt att prata och visa känslor för det mesta, så situationen löste sig på ett bra sätt. Visste ju att hon skulle tycka att det var lite jobbigt att komma hit eftersom Selma snart är lika gammal som Tilda var då det hemska hände.. men ändå kändes det inte som någon jobbig stämning infann sig. Dom är jättetrevliga båda två, och tycker det är kul att Tommy träffar sin bror ibland när de övriga i hans släkt är ganksa dåliga på den saken..

En liten rolig incident idag var att jag skulle göra kladdkaka och bjuda på. Den har bara hunnit stå inne ca en kvar då det börjar lukta konstigt i köket. Tittar i ugnen och ser att den är alldeles svart ovanpå. Tror ni inte att busungen har höjt värmen till 275 grader. Kan inte göra annat än skratta. Karvade bort ytan, och trots att det blev lite hård gick nästan hela åt. (hann inte göra nån ny) Så ingen större skada skedd. Min älskade lilla busråtta Selma.


Nu ska jag plocka upp liten ur badet. Sen ska vi kika på Hot chick.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards