Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Rojalist, javisst?

Av Linda - 27 februari 2009 16:45

Vad tidningarna gottar sig i Sveriges största nyhet sedan....mordet på Anna Lindh kanske?. nämligen den att prinsessan Viktoria och Daniel har förlovat sig. Jag är positiv till monarkin. Inte för att jag är speciellt insatt, utan för att jag helt enkelt tycker att kungen och drottningen passar bra som vårts lands ansikte "utåt". Många verkar tycka att det bara är slöseri med pengar, att vi ska bekosta kläder osv till kungafamiljen, men skulle det vara skillnad på att ha en president istället då? Var kommer pengarna ifrån då? Känner att jag kanske borde läsa på mer innan jag anser mig vara en rojalist, men tills vidare erkänner jag bara att jag tycker det är enkelt, bekvämt och pratiskt med kungafamiljen och hela grejen vad det innebär, sådeså :)


Dagen idag har varit en fullspäckad dag, och så önskar jag att den kunde fortsätta. Vi klev upp tidigare än vanligt imorse för att åka till Valbo där de hade en barnfotograf på Coop. Blev ju himla nöjd med bilderna förra gången. Det jag inte riktigt tycker om är att de ska ha barnen att sitta eller stå bredvid gammeldagsa grejer, typ stolar, plåtbilar osv. Sa att jag helst bara ville ha Selma med på bilden och inga grejor, men då tyckte hon att det var svårt att få henne att stå still annars. Så får väl se när bilderna läggs upp på deras sida, blir de inte bra struntar jag bara i att beställa. Men varför kan de inte ha mer tidsenliga saker? Är så less på det där gammeldagsa, gillar varken inredning eller klädmode från förr.

Blev en snabb fika på Ikea innan vi åkte mot sjukhuset. Tommy ska ju göra ny snarkutredning, får hoppas att det blir nån ordning på hans jäkla timmerstocksdragande på nätterna snart innan jag blir galen. Nu ska han iallafall sova med de där apparaterna på kroppen inatt igen då, får se ur det går. Lilla prinsessan våran tog en liten tupplur i bilen, vilket var bra då Tompa fick släppa av oss tjejer i stan sen för en mycket mättande lunch på Bali garden. Var otroligt gott, och bäst av allt är ju att man kan plocka som och vad man själv vill. Så nu vette tusan om det blir nån middag idag :P Jo, nåt lättare lär det väl bli iallafall, annars kommer jag väl vakna inatt igen som jag gjorde inatt av att magen skriker av hunger.


Hade velat hitta på nåt mer skoj ikväll. Är inte alls sugen att bara vara hemma. Har varit otroligt rastlös på senaste tiden. Önskar att man hade mer pengar så man inte blev stoppad av allt som kostar. Bara bensin är ju skitdyrt, sedan är det ju inträde och mat så fort man ska nånstans.  Kanske får ta och lämna in en lottorad eller två och hoppas på det bästa.

Vad gör allt annat folk därute en helg som denna?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards