Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Linda - 4 januari 2009 19:53

Dagen har gått så väldigt fort idag! Klev upp vid 09, åt frukost, bytte på Selma, bakade kakor, gjorde lunch till lilla hjärtat osv. Har sprungit på tiden, vi har inte behövt bråka om maten och allt har gått väldigt lätt känns det som. Har varit lite folk hit då mamma fyllt år, hela 52 blev hon kära mamsen. Först dök mormor upp, sen moster med familj och kusins flickvän, efter ytterligare en stund även syster med familj. Har fikat och pratat.. Hann aldrig göra någon tårta till henne, men det fanns ju annat fikabröd iaf. Hon verkade uppskatta både parfymen och örhängena, roligt det.

Har inte hunnit med att äta middag förrän nu, blir the american style idag tydligen :) Efter maten ska Selma få vara här hos mormor och morfar en stund medan vi ska fara till Maria en stund. Vill hinna träffa henne en gång till innan hon åker tillbaks till Bulgarien imorgon.


Till er som inte kan ta att vi har olika åsikter här i landet: Läs inte mer!

Jag läste däremot ST (Sundsvalls tidning) igår morse, och blev först lite uppretat men sen riktigt j*la irriterad! Där är ett stort reportage om en invandrarfamilj, där pappan är upprörd över att deras barn aldrig kommer bli insatt i svenska seder och vanor, då de "tvingas" bo i ett invandrartätt område med hyreslägenheter... Va, Va, VA VA???

Tycker de att svenska staten ska köpa villor och bostadsrätter till dem eller vad fan är det frågan om?

Jag är 25 år, har gått gymnasie, högskola, sommarjobbat och arbetat heltid, men jag bor fortfarande i hyreslägenhet. Inte för att jag vill, utan för att vi inte har så mycket annat val tills man har fått sig ett fast jobb..

Min åsikt är att passar det inte så fine, dra för fan hem igen! Har de det bättre där, där alla deras krav är uppfyllda så varför kom de hit från första början? Svenskarna verkar ha blivit ett folk som ska avstå själva från välfärd på andras bekostnad...

Jag är inte rädd för att stöta mig med andras åsikter pga detta inlägg, vet att inte alla tycker lika. Men det här är min åsikt.

 Nog om detta.

Nu vankas det potatis och revbensspjäll, -god kväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards