Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Linda - 26 januari 2009 20:29

Selma är jätteglad ikväll! Hon far runt här på golvet bland sin anya grejor.. Äntligen hittade vi en leksaksdammsugare! En Bosch :-) Den har stått och gått nu ända sen vi kom hem, hon har dammsugit konstant i en halvtimme. Var ut på Toy´s R Us. Blev även en sån här ris-fylld sitt-säck, för att hon ska kunna sitta själv i vardagsrummet när hon vill. Vill inte att hon sitter i soffan när inte nån a oss är i närheten. Också fick hon ju en nappflaska till sina dockor.. och man ser att hon tycker om alla tre sakerna. Var så söt alldeles nyss, hon hämtade en doscka, satte den i säcken och gav den flaskan! Mamma smälter ;)


Blev lite annat smått och gott också. En pyjamas till lillan, en skjorta till mig, barnmat och div. nödvändigheter samt en liten kasse från Ikea också. Alltid kul när man har med sig lite saker hem!

 Tror Semlan och jag ska ta en bad tillsammans nu. Hon tycker alltid det är kul att bada, även i balja fortfarande, men allra roligast är att bada med någon. Tror jag ska försöka åka med henne på babysimmet snart igen.


Har varit en bra dag idag. Började med lite besök av Therese och Emelie, medan jag ännu gick i pyjamasbrallorna :) Småttingarna busade av sig ordentligt, för efter maten när det var dags för sovning sov hon nästan 1,5 timme i vagn! Trots att vi gick bredvid stora vägen, förbi en snöslunga och allt, och det är inte vanligt! Till middag blev det löverbliven kyckling sen igår, äälskar kyckling, och helst min gryta :P Kan äta den flera dagar i veckan, men det tillåter nog inte min kära sambo. Såg förresten "Som man bäddar" -filmen igår, var riktigt kul faktiskt! Trots att den var svensk, brukar rata svenska filmer annars, mest för usla skådisar. De kan förstöra en annars sevärd film. Nä, nu ska jag leta efter fler Brio-godisar :P

Ovido - Quiz & Flashcards