Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Linda - 22 januari 2009 20:10

Imorse när jag vaknade hade jag ett nytt meddelande på mobilen. Det var från syrran, tips om en lägenhet ledig i Sundsvallstrakten. Ringde det första jag gjorde, visade sig vara 2 kvm mindre än vår, så i minsta laget alltså. Doc 3 rum iaf. Får ta en funderare. Lät som om vi fick första tjing på den om vi bestämde oss kvickt..


Nu håller lilltjejen på att leka av sig lite innan det är dags för välling och nattning. Vi var en snabb sväng på Ikea efter middagen, skulle inhandla förvaring till alla hennes mjukdjur som ligger efter golvet och blir smutsiga. Köpte även lite nyttoprylar, dvs mat och blöjor. Alltid går pengarna åt till något :)

Fick f.ö väldigt god mat idag. Tommy stekte benfri kotlettrad med lök och äpple. Till det hemgjorda strips. Gott!


Har varit in på lite bloggar jag läste om i dagens Aftonbladet. Folk som skriver om svåra händelser, mestadels att de mist en nära anhörig. Bl.a www.singelpappa.blogg.se Samtidigt som man på något sätt drivs att läsa sådana saker är det ju hemskt. Ungefär som när man ser en olycka och tittar för att få se mer... förstår ni hur jag menar? Man är så glad att det inte är en själv som är drabbad att man glömmer att nån just där har det väldigt svårt. Ger en en liten tankeställare när man läser sådana där saker iaf, en påminnelse hur bra man faktiskt har det. Så nu ska jag gå och ta tillvara på lite tid med mina två älsklingar här i rummet bredvid. Gör det ni också!

Ovido - Quiz & Flashcards