Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Linda - 20 januari 2009 20:10

Sitter här med en liten pyttekopp kaffe som jag smuttar på medan jag tänkte summera dagen lite. Vågar inte dricka kaffe sent på kvällen så jag ska ha svårare att somna än jag redan har.

Imorse vid 09 begav vi oss i alla fall ut för att möta Terese, Emelie, Sussie och Viktor för lite utelek. Var 0-gradigt, väldigt skönt att komma ut såpass tidigt. De åkte pulka, gungade och åkte rutchkana, tror de alla tre uppskattade det lika mycket. Så kul att hon har andra i samma ålder omkring sig Selma, syns att hon tycker det är roligt själv också! Var faktiskt lite trött när vi kom in. Men efter en dusch och lite fika åkte vi till Valbo för att leta vidare efter en leksaksdammsugare. Hittade ingen, men lite annat smått och gott.. fyndade täckbyxor o jacka till Selma, tillsammans 349:-, ord.pris 799:-. Riktigt bra tycker jag. Men ett minus till xpediten i kassan på KappAhl som påstod att det inte var rea på jackan FAST att det var röd lapp! (Halva rea-priset gällde) Tydligen gäller inte "Kunden har alltid rätt där"...


Får inget besök i helgen. De kom fram till att de skulle åka upp till stugan och vila upp sig istället. Tråkigt för oss men jag förstår dem också. Jobbigt at sitta och åka när man jobbat hela veckan, dessutom har de ju oftast olika arbetstider..


Blev bjuden till Storhogna helgen v.6 Är verkligen jättesugen på att åka, men det hela beror på om vi får barnvakt eller inte. Trodde mamma och pappa gladligen skulle ställa upp, men det visade sig att de var lite oroliga att ha henne över natten om vi skulle vara så långt borta första gången. Får vänta och se hur det blir, men jag måste ju svara Jenny nångång.. vill nog veta hur många det blir i stugan kan jag tro. Hade varit skönt att få koppla bort vardagen lite, i den mån det går. Skulle nog ha svårt att släppa tankarna på lillan kan jag tro.

N ska jag kila upp till affären och inhandla lite proviant till morgondagens frukost. Glömt att köpa havregryn i flera dagar nu. Längtar efter min morgongröt ;-P

Ovido - Quiz & Flashcards