Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Linda - 24 januari 2009 17:19

Sitter här, sur och irriterad. Inte för att humöret från igår har hängt med även idag, utan för att jag blir så bitsk och arg på folks beteenden ibland. Historian bakom: Vi skulle ha middagsbesök här idag. De skulle dyka upp vid 15-tiden, och eftersom vi skulle till svärföräldrarna på lunch klev jag upp tidigare imorse för att förbereda middagen. Så vi åker dit, är ute ( tvingas till en alldeles för lång promenad där jag får bära Selma största biten vilket resulterar i en jäkla ryggvärk) äter god lunch och slänger i oss kaffet och efterätten då vi ser att tiden sprungit iväg och klockan närmar sig 14.30 Väl hemma springer jag in i duschen, snabbduschar, klär på mig, rusar till affären för att köpa div småprylar till middagen, skyndar hem för att göra klart det sista, planerar efterätten, och när jag tittar på klockan är den 15.40 Ler lite för mig själv, känner liksom igen det där med att ine vara i tid sen vi fick barn.. Då ringer telefonen. Och middagsbesöket ifråga.. frågar om de inte kan komma till lunch imorgon istället, eftersom "det blir ju så mörkt och så snöar det ju såå mycket ute". Öh? Det snöar, ja klart som fn, det är ju vinter! Och det är mörkt, vilket det blir ungefär samma tid varje dag.. med skillnad på nån minut. Har folk i det här landet glömt att det faktiskt existerar en vinter?! Kommer det en decimter på en dag är det helt plötsligt snökaos!!? Tycker det var fruktansvärt dålig stil, och nej, jag tänker inte se genom fingrarna och bjuda på nån lunch imorgon,utan avboka på samma dåliga sätt i sista minuten. Hatar folk som bara tänker på sig själv, jävla alteregon. "jorden snurrar bara för mig"-typen... Och nu är klockan 17.30 Vad hittar man på en lördag den tiden såhär i sista minuten?


Ska ställa fram middagen nu, och hoppas att de sätter sin i halsen (skrivet med ironi :)

Ovido - Quiz & Flashcards