Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Linda - 21 januari 2009 19:41

Är nyss hemkommen från svärföräldrarna. Var dit och fick lite fika efter att vi tagit en middag på 9:an-gallerian. Blev mat från woki-woki idag, stekta nudlar med kyckling. Riktigt gott var det faktiskt. Nu är det snart soff-dags. Är lite mysko på kvällarna när vi satt oss framför tv'n nuförtiden.. Helt plötsligt slår tv'n av/byter kanal. Funderar på om det kan vara nån som jäklas och har sån där dosa som man kan styra i stort sett alla tv:n med. Skulle gissa på att det isåfall är grannen, eftersom vi ringt och klagat på ljudnivån deras flera gånger nu.. Lite kusligt tycker jag iaf. Ligger på kvällen ibland och kan inte somna för det jäkla ljudet inifrån dem. Smäller som bara den. Så imorgon blir det nog till att ringa förvalatren och klaga igen. Måste ta itu med det där, man får ju hela nattsömnen förstörd av dom jäklarna! Visa passar inte att bo i närheten av andra människor!


Är glad idag. Och hör på den här: för vi fick hyresavin.... Inte har man blivit glad åt den många gånger. Men det visade sig att vi inte fick nån höjd hyra iår. Nog för jag tycker att 5700:- inkl. el är tillräckligt för en tvåa på 72 kvm.. men Gavlegårdarna är ju bra på att ta ut hyra så man ska inte förvånas.


Pratade med kusin Marie idag. Hoppas att hon kommer ner till oss snart. Vi trivs så bra med henne allihopa, och jag hoppas Selma alltid kommer ha samma bra förhållande till henne som hon haft ända sen hon föddes. Hon är ju fadder åt Selma också.. dessutom är hon en helgo tjej som är kul att ha boende här ibland!


Träffade på Sussie idag igen när vi gick till lekparken i förmiddags.. Har ju visat sig att hennes lille Viktor inte heller sover sådär underbart som man hör att "alla" barn gör när de passerat några-månaders-strecket.. Är på ett sätt skönt att höra.. många bekanta med barn runtomkring verkar ha det så lätt. Wilma här bredvid t.ex 2 månader yngre än Selma.. somnar själv i egen säng, och sover sen natten utan välling eller annat mål. Sa till hennes mamma igår att hade vi haft det på det viset hade jag kunnat tänkt mig fler barn på samma gång, om man jämför mot hur vi har haft det. Men man ska inte klaga. Visst kunde det varit värre. Är rädd för det där med att klaga, en dag kanske man råkar ut för nåt så man riktigt får känna på hur jobbigt det kan vara.


Nu ska jag ta mina funderingar och vandra vidare till vardagsrummet. Ska sätta upp förstoringen på gos-flickan våran. Ramen hade ju äntligen kommit hem igår så vi kunde köpa den. Blir nog riktigt bra när den kommer upp. Hon är ju så fin så min lilla älskling!

Ovido - Quiz & Flashcards