Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Linda - 19 januari 2009 20:13

Blir så besviken när jag ser att det är folk som läser min blogg men som inte skriver en endaste kommentar. Hallå -nåt kan ni väl skriva, om det så bara är skitsnack :)


Idag snöar det här i lilla Gävle. Små flingor blev stora, och nu lever mina drlmmar om en vit vinter igen. Som pricken över i:et HITTADE vi en pulka idag. Kanon när vi glömt Selmas uppe i Torpshammar. Så imorgon om vädret är bra ska Terese, jag och Sussie ta småttingarna med oss och ge oss ut i snön på förmiddagen. Hade de varit lite större hade man kunnat tagit med sig korv och grillat också... framåt våren kanske.

Var in till Maria och Wilma i em. Förstår inte hur hon lyckas hålla så rent och prydligt med en liten rackarunge, men det har hon. Blev lite inspirerad när jag såg deras väggar.. var så fint och ljust. Tänkte att man kanske kunde ta och måla väggarna i sovrummet.. Skulle göra stor skillnad bara det. Orkar inte ha några målare springandes här, men bara måla skulle man kunna göra själv på ett par dagar. Få se om jag kan övertala Tommy till planerna.

Var iväg efter middagen och skulle köpa en dammsugare åt lillan. Leksaks givetvis. Hon dammsuger ju med allt hon kan hitta nu. Om mamma hennes var lika energisk också. ;-)

Har en strykhög som växer o växer o växer.. Jag är nämligen en av de där få procenten som vill stryka min tvätt. Inte all, men tröjor, skjortor, vissa byxor osv. Tycker inte om att ta på min något skrynkligt, känns nästan lika sunkigt som om det vore otvättat för mig.


I helgen får vi kanske besök av mor och far. Om de orkar efter en jobbig arbetsvecka.. Vore kul iaf. Och Selma skulle bli överlycklig. Dessutom kanske Tommy o jag skulle kunna få en liten stund på tu man hand. Gå ut och fika eller nåt annat mysigt, bara slappna av. Finns ju inte tillgång till så mycket barnvakt här nere. Lite synd om det är nåt speciellt man skulle vilja hitta på!


Pratade med Therese idag på telefon. Och vad jag saknar denna människa! Var så skönt att kunna åka upp till dem, få en fika och bara surra. Ofta blev det ju lite skitsnack, är bra på det vi :) Finns många andra anledningar varför jag tycker om dem också givetvis, men detta är en av de främsta. Nu ska jag försöka göra klart allt så kanske man hinner se det mesta av nya serien "Lipstick jungle". Såg förra veckans avsnitt också, gick att se men inte tycker jag att det lever upp till omdömet som "nya SATC". Men med nuvarande tv-tablåer kan man ju inte direkt välja och vraka...

Ovido - Quiz & Flashcards