Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Linda - 18 januari 2009 20:19

Har gång på gång sett aliaset "blondibella" på löpsedlar o dyligt. Och igår såg jag att hon till och med var med i Let's dance. Så då tyckte jag att det var dags att ta reda på vem denna människa är för att inte vara helt bakom flötet. Men jag får ingen uppfattning om henne. Efter att diskuterat saken med Terese fick jag reda på att hon tydligen erkänt att hon skapat en intressant karaktär på bloggen efter att hon insett att det går att tjäna bra med pengar på sånt. Och det är väl smart? Å andra sidan verkar hon ju inte vodare kvick i sina uttalanden till diverse tidningar? Åh, är väl bara ännu en uppmärksamhetssöande ung människa... inga fördomar här inte :-P

Hur funkar förresten sånt där? Tydligen får även mammabecka (www.mammabeckas.blogg.se) också betalt för sitt bloggande. Men som jag ser har hon inte speciellt mycket reklam på sin sida, så vad tjänar intenetsajten pengar på? Visseligen har hon ca 1500 besökare per dag, är det bara det som gör det eller?

Isåfall får man kanske ta och hitta på en spännande liv att skriva om, mycket andra jobb finns ju inte att få tag i nurfötiden verkar det som...


Sitter fn och knaprar mina älskade solroskärnor. Mitt favoritsnacks nr 1 nuförtiden. Har dock märkt att de har en bieffekt -nämligen att jag samlar på mig vatten av dem, av allt salt (finns ju även osaltade men de är inte alls lika goda). Gjorde uppehåll ett tag på dem, och efter några dar hade påsarna under ögonen försvunnit (som jag trodde berodde på sömnbrist). Otur för mig kunde jag inte ge upp denna last, utan nu är suget igång igen :-)


Anser mig har blivit lurad när jag tecknade mig för abonnemanget på mitt trådlösa bredband. Har för mig att jag frågade om gastigheten när jag var in på Teliabutiken, men nu ser jag att det bara är 7,2mb/sek (heter det så?) Skitbesviken nu när jag inser att det kommer ta kättelänge att ladda ner film. Trodde jag skulle göra ett klipp eftersom vi hyr i genomsnitt kanske 4 filmer i veckan, och det här skulle ha en månadskostnad på 199:- Men tydligen icke. Gör dessa dumma val om och om igen. Man blir nog alltid lurad i slutändan. Tecknade även ett mobilabonnemang, Telia vänner för 69:- månad. Har liksom smygit sig in kostander där också som jag inte var medveten om. Dålig upplysning tycker jag. Nu ska jag banne mig inte lita på en enda försäljare i fortsättningen, ska lusläsa alla klausuler i avtalen innan jag skriver på!


Nu är det snart dags för oss att göra kväll här. Lillan och Tommy har börjat städa ihop litegrann, så välling och bad är det som vankas nu. Har ständigt dåligt samvete för jag tycker det blir sena kvällar för lillgumman, men svårt att ändra på då hon blåvägrar att lägga sig utan mig. Ändå har det väl blivit lite bättre nu på senaste tiden, 21.00 ungefär lägger hon sig nu. När lägger ni som har barn era små? Och är det rimligt som en del gör att lägga dem 17.30? Blir lika galet det tycker jag?


Ovido - Quiz & Flashcards