Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Mopedisterna ska utrotas!

Av Linda - 29 januari 2009 19:37

Det blir en tidigare kväll än vanligt för oss. Vet inte varför Selma är så trött, men det är hon iallafall, så det är ganska gnälligt här för tillfället. Var ute och gick idag när hon skulle sova, men sömnen vart något störd av vissa idioter som utnyttjar gångbanorna som typ motorvägar, därav rubriken på dagens inlägg. Men nu har jag bestämt att nästa gång det är dags för promenad, ska jag ta med mitt extra stora paraply, och kommer det en idiot i full fart mot oss, ska jag precis när han är jäms med oss, snabbt fälla upp det och hålla tummarna att han kör av banan! ;-) Detta fenomen är det värsta med att det börjar nalkas vår. Och det näst värsta är att ofta är förarna medelålders gubbar.. Har dom inte körkort, vill dom känna sig unga, eller vad är det frågan om när de måste åka omkring på fordon som man kan tycka till största del är till för ungdomar?


Har suttit och läst igenom ett examensarbete som Therese ska opponera på imorgon, och faktum är att jag blir lite halvsugen på att plugga. Ska ta mig i kragen att åka ner till skolan och höra mig för om min sista kurs. Eller rättare sagt tenta, för det är den som fattas. Och hittar jag inte nåt jobb till Selma ska börja dagis så kanske jag tar och söker nån distanskurs, så kan hon vara hemma lite längre. Kanske skulle ta nåt jag är intresserad av för en gångs skull, skulle bl.a vilja läsa marknadsföring B, eller nån mer kurs inom nationalekonomi. Vi får väl se.


Nån som vet om det är nåt sevärt på tv ikväll? Criminal minds är det iallafall vet jag, alltid nåt att titta på en stund. Gokväll för mig. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards